close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

למה הרבה צעירים פונים לעבודה בעגלות בארה"ב?

מערכת שורשט סיוון, תשעה27/05/2015

עבודה בעגלות היא לא עבודה קלה ועם זאת מדי שנה צעירים רבים בוחרים לחוות את חווית העבודה הראשונה שלהם בחו"ל. למה?

תגיות:
צעירים רבים פוגשים לראשונה את העולם האמיתי עם השחרור מהצבא ומפגש זה מוביל אותם לפעולות רבות כשאחת מהן היא חיפוש עבודה. בפני הצעירים עומדות מספר אפשרויות עבודה כשרוב הצעירים בוחרים בין עבודה בקניונים, במלצרות ובעבודה מועדפת. בחירה נוספת אשר יותר ויותר צעירים מוצאים עצמם היא עבודה בעגלות בארה"ב.

עבודה בעגלות היא לא עבודה קלה ועם זאת מדי שנה צעירים רבים בוחרים לחוות את חווית העבודה הראשונה שלהם בחו"ל. השאלות שנשאלות הן האם עבודת החלומות של הצעירים באמת נמצאת מעבר לים והאם כל מה שמושך את הצעירים הוא הכסף?

כמה כסף מרוויחים בעבודה בעגלות?
צעירים רבים מבינים כי אם ברצונם לטייל לאחר הצבא או לשלם עבור לימודיהם יהיה עליהם לעבוד הרבה ולצמצם בהוצאות. צעירים רבים אשר עובדים בארץ בעבודה מועדפת, במלצרות או בקניונים עדיין גרים עם ההורים ולכן יכולים ליהנות מעלויות מחייה נמוכות ועם זאת מתגלה כי עבודה בעגלות בארה"ב מפרנסת טוב יותר.

הצעירים אשר עובדים בעגלות מעידים על משכורות מכובדות מאד שמגיעות לסכומים של עובדים בעלי ניסיון ותואר בארץ. אין כל ספק כי העבודה בעגלות היא עבודה קשה, אך כדי להרוויח את סכומי הכסף הנדרשים צעירים רבים עושים הכנה מראש, יוצרים קשר עם חברה עוד מהארץ ורוכשים כרטיס טיסה ליעד המבוקש ולוקחים בחשבון גם שיהיה עליהם להתמודד עם עבודה בארץ חדשה מרוחקת מהבית.

ההתמודדות של עבודה בארץ זרה
ההתמודדות בעבודה בארץ חדשה דורשת מהצעירים שמגיעים לארה"ב להגיע עם מוטיבציה גבוהה מאד ורצון ללמוד את העבודה. עם זאת, הצעירים שמגיעים לעבוד בעגלות יודעים שהם לא לבד וכי הם מגיעים לחברה דוברת עברית ומקבלים ממנה תמיכה. אורי שעובד כבר 7 חודשים בעגלות מעיד: "...בהתחלה חששתי לעבוד בחו"ל וזה חשש טבעי ואין כל ספק שהעבודה מחייבת התמודדות, גם רגשית וגם פיזית. צעירים שבנויים להתמודדות יהנו בעבודה, אך מי שאין לו מוטיבציה לעבוד ורצון להצליח ימצא עצמו במהרה חוזר לארץ"

גם רון, צעיר שחזר לא מזמן לארץ לאחר עבודה בעגלות בארה"ב מספר על ההתמודדות שלו בעבודה בארץ זרה: "... כמו בכל עבודה, ההתחלה תמיד קשה. צריך ללמוד למכור בשפה זרה, לגשת לאנשים שאתה לא מכיר, להיות משהו שאתה לא בטוח שאתה כבר בשל אליו. אבל מהר מאד תחושת הזרות מתחלפת בתחושה ביתית. הקניונים מתחילים להיות מוכרים יותר, השפה הופכת לחלקה יותר ומשתפרת במהירות והגעגועים לבית פוחתים, חוץ מימי שישי בהם כמעט תמיד שוחחתי עם ההורים לאחל להם שבת שלום..."

האם כסף הוא המרכיב היחידי בבחירה לעבוד בעגלות?
השאלה האם הצעירים שלנו רודפים אחר הכסף ויעשו הכל עבורו חייבת לעלות כשאנו שואלים היכן עובדים צעירים והתשובה לשאלה זו יכולה להפתיע. ככל הנראה כל הצעירים אשר טסים לעבוד בעגלות עושים זאת קודם כל כדי ליהנות ממשכורות גבוהות, אך רבים מעידים כי כסף יכול להביא אותם לארה"ב אך לא להשאיר אותם שם.

מסתבר שהעבודה בעגלות בארה"ב מציעה לצעירים גם חיי חברה עשירים, הכרות עם תרבות נוספת, לימוד אנגלית ובעיקר תהליך של התבגרות. באופן שיכול להפתיע אפשר לשמוע גם הורים אשר שמחים שילדיהם יצאו למספר חודשים מהבית על אף הגעגועים כיוון שהתוצאה הייתה ילדים בוגרים יותר ומוכנים לעבודה קשה בעתיד.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה